Zabkása kicsiknek és nagyoknak

A reggelivel mindig bajban vagyok. Én személy szerint egészen felnőtt korig nem reggeliztem, ezért nehéz most tudatosan úgy irányítani a családot, hogy bizony erre is fordítsunk időt, lehetőleg itthon, együtt.
Sajnos a haza kultúra ebben nem valami partner, hiszen óvoda-iskola-munka 8kor kezdődik, kb 6kor kellene kelnie az egész családnak, hogy nyugodtan, a Per Gynn zenéjére ébredezve mindenki kiszállingózzon az asztalhoz, ahol egészséges és tápláló reggeli várja őket..

Na mindegy. A zab és a zabkása szintén csak már önálló koromban került a látókörömben és nagyon igyekeztem, hogy a Fiacskám is megszeresse. Sajnos ő belenőtt már a "csoki-csoki-csoki" korszakba, bármit megeszik, amiben  (legalább ránézésre) csoki van, ezt használtam ki most is. Ő tejet nem ihat, így mi a zabkását kimaxoltuk és zabtejjel készítjük. 

Tehát:

Kakaós-banános zabkása

Hozzávalók 1 adaghoz:

1 marék zabkása

annyi tej/zabtej, amennyivel fel tudod önteni

1 banán

1 teáskanál xilit/cukor, édesítő, kinek-hogy

egy kevés magas kakaótartalmú kakaópor.

 

Elkészítés: 

A marék zabkását és a tejet egy jóval nagyobb bögrébe/mikrózható edénybe öntöm, belekeverem a teáskanál xilitet. Mikróban 2-3 perc alatt összefőzzük. Figyeljünk rá, mert kifuthat! Természetesen, tűzhelyen is össze lehet főzni, én pont azon egyszerűsége miatt szeretem, hogy nem kell külön szöszölni a főzéssel. 
Ha elkészült, akkor egy banánt villával beletörök, majd rászóróm a kakaóport. Nem kell túl sok, mert a banántól szépen "beszíneződik" az egész, majd jól összekeverem az egészet, amíg többé kevésbé homogén külsejű nem lesz.

Ééés: kész! A család apraja-nagyja szereti, megcsinálni is pofon egyszerű -  tökéletes reggeli :)

Jó étvágyat hozzá :)