Fűzős tanuló kártyák

Pont tegnap mondtam az egyik Anyabajtársamnak, hogy ha mindennel, amiről szeretnék írni, megvárnám, amíg normálisan kivitelezem, lefotózom, feltöltöm, megszerkesztem, sosem lenne új bejegyzés, de most összekaptam magam, és gyorsan megcsináltam a saját fűzős tanulókártyáinkat! :)

fotorcreated.jpg

Szóval: A hetes még mindig kimarad a Fiacskánál továbbra is pörgök a számok megismertetésén (ezt a bejegyzést láttad már?) és a Teach me Mommy oldalon találtam ezt ötletet, aminek a lényege, hogy tanuló kártyák segítségével tanítsuk meg a gyerekeknek a számok és értékek összefüggését.

Amire szükségünk van:

wp_20150311_002.jpg

- kartonlapok

- lyukasztó (formalyukasztóval grátisz menőség!)

- filctoll

- valamilyen zsineg, madzag, fonal.. (Per pillanat ez akadt a kezem ügyébe :) )

Elkészítés:

1. Lyukaszd ki a kartont és írd fel rá a számokat és a rajzold meg a pöttyöket.

wp_20150311_003.jpg

Javaslom, hogy legyél előrelátóbb, mint én, és a számok-pöttyök inkább a lyukak mellett vagy alatt szerepeljenek, mint felette, mert úgy sokkal átláthatóbb lesz, ha elkezdtek fűzőcskézni.

2. Magyarázd el a gyerkőcnek a feladat lényegét. Mutasd meg neki, hogy melyik az egyes szám, ezután kérd, hogy keresse meg a hozzá tartozó értéket, tehát az egy pöttyöt! Segíts neki összefűzni a számot az értékkel!
Hogy megkönnyítsem a Fiacska dolgát, a számot és a pöttyöket ugyanolyan színnel vittem fel a kartonra. Tehát az 1 szám és az 1 pötty kék, a kettő barna, a három zöld, stb.

wp_20150311_006.jpg

 

A kisebbeknek mindenképpen segítsünk a fűzésben!

Kézügyes kisebb gyerekeknek csinálhatunk ilyen kártyákat színekkel; nagyobbaknak pedig segíthetünk ezzel a nagybetű-kisbetű tanulásában!