Süssünk mézeskalácsot!

dsc02139.jpg

A mézeskalács  (vagy ahogy a Fiacska hívja: sütikeksz) szerintem az egyik legszuperebb seperc alatt elkészíthető finomság, ami megfelelő hozzávalókkal még nem feltétlenül vágja oda az egészséges étkezést sem.

A barátnőméknél karácsonykor mindig marha nagy mézeskalács sütés volt, nálunk nem, de mindig ott kotnyeleskedtem a vendégségben, ha lehetett (Helló, Anita! :) )

Én nem vagyok oda a főzésért-sütésért, enni, persze, szeretek, de nem vagyok híve az olyan kajáknak, amiket több ideig tart elkészíteni, mint elfogyasztani. 
Egyszer aztán rászántam magam a mézeskalács sütésre, hagyományteremtő jelleggel, amikor a Fiacska 1 éves volt, mert szerettem volna, ha mi mézeskalácsos család lennénk.
Sokkal könnyebb volt mint vártam, a délutáni alvás alatt megcsináltam a tésztát, gyúrtam, nyújtottam, szaggattam és egy tepsire való kivételével ki is sütöttem az összeset, szerencsére a gyerek nagy örömmel fogyasztotta :) Megérte a fáradozást :)

575725_599389683459487_1891087938_n.jpg

Azóta rendszeresen van nálunk mézeskalács, kapok segítséget is, a gyúráshoz és a szaggatáshoz is, na meg persze nem egyedül kell megbirkóznom az elfogyasztással sem ;)

Az alapreceptet én csak karácsonykor vagy húsvétkor szoktam használni, "hétköznapi" illetve inkább hétvégi alkalmakkor csak a feléből sütök.

Hozzávalók a teljes adaghoz:

dsc02127.jpg

- 4 tojás sárgája

- 15 dkg porcukor, vagy xilit, vagy eritrit

- 25 dkg langyos méz

- 5 dkg vaj vagy margarin

- 1 csomag mézes fűszerkeverék

- 4 ek tejföl

- 75 dkg liszt (figyelem! Teljes kiőrlésű lisztből többet vesz fel!)

- 2 kk szódabikarbóna

+ liszt a nyújtáshoz és a tojásfehérjével meg lehet kenni a tetejét, illetve lehet belőle habot csinálni, és azzal rajzolni a kalácskákra

 

dsc02128.jpg

Elkészítés:

A hozzávalókat beleöntjük egy tálba, összegyurmázzuk, majd kilisztezett nyújtódeszkán kinyújtjuk.

Sütikiszúrókat én az ebayről vettem 4 garnitúrával (karácsony, húsvét, babaváró buli és star wars témakörben), Andris mindegyiket imádja, szóval nem szoktunk belőle ügyet csinálni, hogy mikor, melyiket használjuk. Szép, színesek, és elég picikék, úgyhogy jó sok "sütikeksz" kijön egy fél adagból is (kb 4-5 tepsi - 1 tepsi kb 25 db a kis kiszúrókkal, a normális méretű kiszúrókkal a teljes adag 100-110 kekszre elég)

desktop26.jpg

Ha vékonyabb tésztát gyúrunk, igazi kekszes állaga lesz a mézeskalácsnak, ha kicsit vastagabbra hagyjuk, akkor instant finom puha lesz. Sütés 200°C-on. 

dsc02134.jpg