Kreatív gyermeknevelés, anyaság, menőség!

Anya szakkör

Utolsó kommentek:

Csilám Unikornis 2017.03.15. 19:34:49

Az osztálytársamnak is adtam 3 mat és kijukad neki

Bejegyzés: Barba-trükk

micsoda? 2016.07.31. 22:11:52

@A.Sz.B. Orsi: Örülök, hogy nem hatott a morcos hangvételem:)

Bejegyzés: A karácsonyi őrület nálam nyáron kezdődik!

A.Sz.B. Orsi · http://anyaszakkor.blog.hu 2016.07.31. 14:36:24

@micsoda?: Ó, én nagyon szeretem kiélvezni az évszakokat, nem vágyom most a karácsonyt, de imádom :)
Az olyan krónikus-időhiányban és halogatásban szenvedőknek írtam ezt, mint amilyen én is vagyok. Már megtanultam, igaz, bőven felnőtt fejjel, hogy akkor működök hatékonyan, ha előretervezek, listát írok, stb :)
De ettől függetlenül, jelenleg is fél lábbal a strandon vagyok ;)

Bejegyzés: A karácsonyi őrület nálam nyáron kezdődik!

A.Sz.B. Orsi · http://anyaszakkor.blog.hu 2016.07.31. 14:34:06

@Bartush: Igen, együtt díszítjük! Együtt is vesszük és aztán kis-létrával segédkeznek :)
Nekem ez az egyik legkedvesebb emlékem a gyerekkori karácsonyokból, amikor a családdal együtt tesszük fel a díszeket, és közben mindig a Reszkessetek, betörők!-et néztük :3

Bejegyzés: A karácsonyi őrület nálam nyáron kezdődik!

micsoda? 2016.07.28. 20:29:21

Rossz ötlet, főleg nyilvánosságra hozni.:) Miért kell futtatni az időt, nagyon megy az magától is. Például nagyon örülök, hogy még itt vannak a gólyák, hogy még sokáig világos van, hogy még júliust írunk.

Bejegyzés: A karácsonyi őrület nálam nyáron kezdődik!

Bartush 2016.07.28. 20:14:32

Nem te vagy az egyetlen, aki már gondolkodik a karácsonyon. Nekem is van mappám karácsonyi ötletekkel és képekkel a laptopomon. :-)
Sőt én a gondolkodáson szeptemberre mindig túllépek, idén még korábban sikerült a tettek mezejére lépnem. A kislányunknak már vettem karácsonyi ajándékot. (A gardróbban rejtegetem.)
A díszek és dekoráció szépen elcsomagolva, bedobozolva várja az advent kezdetét, amikor egy részét felhurcolom és kidekorálom a lakást. A vacsi menüje ugyanaz, de a levest váltogatom.

Együtt díszititek a fát?

Bejegyzés: A karácsonyi őrület nálam nyáron kezdődik!

tanarbazis 2015.10.20. 01:05:42

Sziasztok!

A budapesti magántanár-adatbázis! www.tanarbazis.hu

Keress tanárt vagy jelentkezz Te is tanárnak! Kérünk oszd meg, mert másnak is szüksége lehet rá!

Like: www.facebook.com/tanarbazis

Bejegyzés: Játék a facebookon! :)

Bikli néni 2015.08.04. 18:10:58

@A.Sz.B. Orsi: Az én fiam (első gyerek) ősz végén tölti a hármat. Próbáltam már utánamenni annak, mi állhat a bilitől és wc-től idegenkedés hátterében (pontosabban: bizonytalan, elkezd üvölteni, hogy ő is rácsücsül, és mikor rá akarom ültetni, még jobban nekilát, hogy nem ül rá).
Most konzultáltam szakemberekkel, és mindenki azt mondja, teljesen felesleges és káros erőltetni a dolgot, ez csak ilyen modern civilizációs rágörcsölés és elvárás, hogy a gyereknek 3 éves korára szoba- és ágytisztának kell lennie (utóbbiban mi még sehol nem tartunk).Az erőltetés egy erre nem érett idegrendszernél csak hosszú távú káros kihatásokat szül.

Szóval én úgy vagyok vele, hogy nem görcsölök ezen, Vekerdynek igaza van, egészséges felnőttek nem pelenkában mászkálnak az utcán, majd lesz, ami lesz. Nálunk az ovi meg a bölcsi gyakorlatilag egy épület, évközben is átmehet a gyerek, legjobb tudomásom szerint nem toloncolják ki az óvodára még nem érett kicsiket a bölcsiből, szóval igyekszem nem idegesíteni magam. (Nálunk az evés kérdése nagyságrendekkel nagyobb probléma egyébként.)

Egyébként ezt a könyvet Vekerdytől (Érzelmi biztonság) javaslom mindenkinek olvasásra. Számomra nagyon tanulságos és megnyugtató volt, amit írt.

Bejegyzés: Öt fontos tudnivaló az ovikezdésre - VENDÉGPOSZT!

A.Sz.B. Orsi · http://anyaszakkor.blog.hu 2015.08.04. 16:53:21

@Bikli néni: Tök jók, amiket írtál! Köszi! :) Az én kisfiam szintén "Vekerdy-szobatiszta", már próbálkoztunk mindennel, erről is lesz cikk hamarosan, hátha valakinek beválik..

@megadeth1: Teljesen egyetértek, nagyon alul-értékeltek szegények! Fantasztikus, de végzetesen fárasztó munka! Ha belegondolok, hogy néha attól megfájdul a fejem, hogy az egyszem Fiacskámnak be sem áll a szája...! :)

Persze, hogy nem volt átgondolva ez az egész, azért csúszott az életbelépése is egy évet, mert kevesebb hely volt, mint gyerek 2014-ben.. Mindegy, alkalmazkodnunk kell.

Bejegyzés: Öt fontos tudnivaló az ovikezdésre - VENDÉGPOSZT!

recommented 2015.08.04. 16:33:10

@megadeth1: igen, a bioritmus érdekes kérdés, és gyakran lehet probléma.
Mi is mind baglyok vagyunk (szerencsére), és így kínszenvedés minden nap a 8-as kelés mindenkinek. Hál istennek egy gyerek könnyebben adaptálódik a számára nem annyira természetes helyzethez, de szülőként már nehezebb. :)

Bejegyzés: Öt fontos tudnivaló az ovikezdésre - VENDÉGPOSZT!

megadeth1 2015.08.04. 15:46:06

@A.Sz.B. Orsi: Köszi a választ! Amúgy emberfeletti az a munka, amit az óvónők és a dadusok végeznek! Mindig mondom nekik, h én egy nap alatt bediliznék, ők meg mosolyogva válaszolnak, h á, dehogy, annyira cukik a gyerekek. És amúgy tényleg cukik, erről valahogy hajlamos az ember elfeledkezni, mikor pl. az asztalra állva firkálják a falat... Ha tényleg 25 gyereket kéne minden 3 órában pelenkázni, az bölcsőde lenne inkább, de nyilván elvárná a hivatal a "tanmenet" szigorú betartását. Nem lett ez átgondolva, szokás szerint.

Bejegyzés: Öt fontos tudnivaló az ovikezdésre - VENDÉGPOSZT!

Bikli néni 2015.08.04. 15:07:12

A szobatisztasággal kapcsolatban el kell különíteni a szobatiszta, és az óvodai elvárásoknak eleget tenni tudó gyerekeket. Idéznék egy Vekerdy Tamás nevű úriembertől:
"Jellegzetes szülői panasz: nem szobatiszta a gyerek, mert csak pelusba hajlandó kakilni! És napközben is rajta van a pelus? Nincs, nem kell neki már egyébként. De amikor kakilnia kell, még mindig szól, hogy kéri a pelust - hát mi lesz így vele?! Egy: Nagyon ritka esetben látunk 14-21 éves embereket, akik pelusba kakilnak - úgyszólván soha, ha egyébként jól vannak. Kettő: tudomásul kell venni, hogy ha azt mondja a gyerek, hogy kérem a pelust, kakilni akarok - akkor ő szobatiszta! Mert a szobatisztaság lényege: tudom, hogy kakilnom kell, vissza tudom tartani addig, amíg nem ülök a vécén vagy nem adják rám a pelust. Tehát én magam szabályozom, felfigyelek rá, szólok. Ez a szobatisztaság."

Sajnos, ez a megfogalmazás nem segít a gyerekeken, akiknek óvodába KELL mennie. Mi egyfelől szerencsés helyzetben vagyunk, mert akkor veszi át az ovi a bölcsiből a gyereket, ha már az ő értelmezésükben is szobatiszta (az én gyerekem csak Vekerdy-t olvas), másfelől viszont nem túl szerencsésnek gondolom a 30-32 fős vegyes csoportot, ahova járatni leszek kénytelen (nem az óvodapedagógusokkal van baj, őket ismerem húsz éve, hanem a tömegnyomorral).

Egyébként, ha ezek kőbe vésett elvárások, akkor az én gyerekem kb. soha nem fog felmenni az óvodába. Igaz, mi hamarosan TSMT-re megyünk majd, de nekem az, hogy a gyerek kanállal megegyen egy ebédet, az álom kategóriába tartozik. Eleve ott kezdődik a dolog, hogy nem eszik. Szó szerint, egész nap semmit. Itthon csak úgy tudom megetetni, hogy közben mesét néz és becsempészek valami főzelék állagút a szájába. Elképzelésem sincs, mi lesz az oviban, mikor még a harmadekkora bölcsis csoportban sem tudta senki megoldani a problémát. Bízok benne, hogy a fejlesztés idővel használni fog.

Bejegyzés: Öt fontos tudnivaló az ovikezdésre - VENDÉGPOSZT!

A.Sz.B. Orsi · http://anyaszakkor.blog.hu 2015.08.04. 13:52:18

@megadeth1: nagyon egyetértek a napirend kiemelésével!

A szobatisztaságban is igazad van, a kötelező ovi miatt nem várható el, hogy csak szobatiszta gyerekeket vegyenek fel.
Ettől függetlenül az óvodák az eddigi működésükből fakadóan nincsenek felkészülve sem személyzettel sem megfelelő higiénés környezettel arra, hogy a pelenkás gyerekeket is "gond nélkül" ellássák. Ahogy Rami is írta, a használt pelenka tárolása is probléma, ha minden igaz, erre külön szabályozást ad ki az ÁNTSZ (legalábbis úgy rémlik, hogy ezt mondták az ovis nyílt napon). Nincsenek pelenkázók sem, és plusz egy dajka, aki 25-30 gyereket átpelenkázzon 3 óránként..
Ettől függetlenül én sem hiszek az erőltetésben, klassz lenne, ha hagynák, hogy a gyerekek a saját tempójukban legyenek szobatiszták.. :/

Viszont alvás közben nem csak az óvodás korú gyerekek pisilhetnek be, ha szökőévente előfordul egy ilyen baleset, attól szerintem még valaki szobatiszta.
Plusz, a (pl trauma okozta) visszaesés és az elmélyült játék is eredményezhet néha bepisilést, olyan gyereknél is, aki egyébként éjjel-nappal bilibe-wcbe intézi a dolgát, hónapok óta..

Ez egy kimeríthetetlen beszéd- és vitatéma, a kötelező ovival a döntés nem a mi kezünkben van már.. Csak szeressük a gyereket, abból baj még nem volt :)

Bejegyzés: Öt fontos tudnivaló az ovikezdésre - VENDÉGPOSZT!

megadeth1 2015.08.04. 12:57:50

Szobatisztasághoz annyit, h amióta kötelező az óvoda, nem lehet elvárás, fel kell, h vegyék a gyereket, úgy tudom. Az otthon szobatiszta gyerek is visszaeshet, nálunk a kisebb elkezdett újra bepisilni éjszaka, aztán egyik napról a másikra elhagyta.
Még egy lényeges pont az ovihoz, h legyen a gyerek napirendje időben hozzáigazítva az óvodaihoz. Mi ebbe minden évben belefutunk. Nálunk mindenki bagoly, aztán az óvoda első hetében vagy délig robotpilótán vannak. Utána meg kapom a megjegyzést, h a gyerek passzív, nem vesz részt a reggeli tornában, Én meg mondom, nem passzív, alszik :-) Nézné meg este tizenegykor, nem mondana rá többet ilyesmit!

Bejegyzés: Öt fontos tudnivaló az ovikezdésre - VENDÉGPOSZT!

kisr 2015.08.04. 12:57:37

@panaszmuki: félre is értheted, ha szeretnéd, de én nem a pelenkáról beszéltem. Az óvónénik sokszor a szavakon lovagolnak, és bizony nagyon sokszor csak szemantikai különbség van a szobatiszta és a nem szobatiszta között, és az anyuka hozzáállása. Nekem az a szobatiszta, amikor a gyereknek már egyáltalán nem kell pelenka. Nem csak nappal nem. Főleg azért, mert délután alvás közben is bepisilhet. És akkor az most szobatiszta vagy nem, amelyik ébren ki tud menni pisilni, alvás közben viszont még nem tud megébredni? Az elvárásokat sokan sokféleképp értelmezik. És nagy ostobaság az oviba jelentkezéskor (2,5 éves kor körül) elvárni azt, ami 3 éves korra már általában simán megy magától, de a szülők végigaggódják a nyarat, hogy "ha most nem, akkor a gyerekem nem érett az ovira", bár összead, százig számol, empatikus, kiegyensúlyozott, barátkozó, és elképesztően jól épít tornyot és ügyes a legkisebb gyöngyökkel és a saját gombjával is. A szobatisztaság is csak ugyanolyan súllyal essen a latba, mint mondjuk az önálló öltözés, vagy hogy valamennyire tudjon a gyermek kommunikálni, de ne legyen már vízválasztó a szobatisztaság, csak mert most ez a trend.

Bejegyzés: Öt fontos tudnivaló az ovikezdésre - VENDÉGPOSZT!

panaszmuki · http://meisz.blog.hu 2015.08.04. 12:51:12

@kisr: Lehet a szavakon lovagolni, meg azon, hogy "kinek mit jelent".
Egy 3 éves gyermektől elvárható, hogy napközben, amikor ébren van, nagy biztonsággal a WC-be vagy a bilibe végezze a dolgát, ne kelljen rá pelenkát adni.
Az óvodában meg ez elvárás.
Aki nem teljesíti az elvárásokat, az nem érett még az óvodához.

Bejegyzés: Öt fontos tudnivaló az ovikezdésre - VENDÉGPOSZT!

kisr 2015.08.04. 11:58:39

@panaszmuki: ezt nem tudod jól. Az óvodaérettséghez kapcsolódó többi kompetencia és a szobatisztaság általában egybeesik, de nem kellene közé egyenlőségjelet tenni. És ahogy mondtam, nagyon nagy a különbség abban, kinek mit jelent a szobatisztaság.

Bejegyzés: Öt fontos tudnivaló az ovikezdésre - VENDÉGPOSZT!

panaszmuki · http://meisz.blog.hu 2015.08.04. 11:31:27

@kisr: Egy 3 éves gyerektől elvárható, hogy legalább nappal szobatiszta legyen.
Amelyik nincs ezen a szinten, az nem "óvodaérett".

Bejegyzés: Öt fontos tudnivaló az ovikezdésre - VENDÉGPOSZT!

kisr 2015.08.04. 10:26:38

Bárcsak ne erőltetnék ennyire ezt a szobatisztaság dolgot! Ha nem termel a gyerek szervezete megfelelő hormont, nem elég érett, akkor be fog pisilni. Akkor is, ha az óvónéni, a dadus vagy a szomszéd szerint ez csúnya, buta vagy kisbabás dolog. Annak tragédia ez, akinek a gyereke nem "terv" szerint, hanem csak élettanilag megfelelően működik, és mondjuk 5-6 éves korára lesz teljesen szobatiszta (vagy lelki roncs, az anyukájával együtt). Illetve amíg az egyik anyuka szerint a gyermeke nem szobatiszta, mert éjszaka néha még becsurran, addig a másik szerint az övé már két éve az, mert napközben hetente csak egyszer-kétszer pisil be mostanában. Az ovira készülni kell, persze, és teljesen egyetértek abban, hogy pozitívan kell hozzáállni; de az óvónéniknek is készülnie kell, hogy együtt tudjanak működni a gyermek(ek) érdekében.
A "sok kis barátot" pedig nem kell erőltetni. Vagy lesz barátja, vagy csak 1-2 pajtása, vagy 1-2 évig várni kell, amíg kinyílik a csoportjában. De mindegyik verzió rendben van, ha a gyermek rendben van.

Bejegyzés: Öt fontos tudnivaló az ovikezdésre - VENDÉGPOSZT!

Ramóna Róth 2015.08.04. 08:43:36

@Paul Summers: Természetesen kap tiszta ruhát, és meg is fürdetik a dajka nénik, ha szükséges. A cserebugyinak már alapból a zsákban kell lennie. Ahogy látom, az is egy jó poszt téma lenne, hogy mi kerüljön a zsákba. :)

Bejegyzés: Öt fontos tudnivaló az ovikezdésre - VENDÉGPOSZT!
süti beállítások módosítása