Spórolj a nyaralásra egyszerűen!

A szuper Kids Activities Blogon találtam ezt a bejegyzést, és mivel hasonló módszerrel gyűjtögetünk most mi is, gondoltam megosztom, mert sosincs későn elkezdeni spórolni egy kicsit.

 

A bejegyzés röviden arról szól, hogy a legegyszerűbb módszer a spórolásra, ha minden héten egy kisebb összeget - lehetőleg papírpénz formájában, bedobsz egy üvegbe. Hetente a kis összegek félretevése egyáltalán nem, vagy csak alig észrevehetően terheli meg a pénztárcát. A Kids Activites Blog praktikusan azért papírpénzt ($20) és műanyag üveget használ, mert a műanyag üvegből kipiszkálni egy papírpénzt igen macerás :)

Nálunk ez így működik:

Mi már a harmadik gyűjtésünket szervezzük hasonló módszerrel, a különbség, hogy mi nem hetente egy bizonyos összeget teszünk félre, hanem fém 200-asokat. A férjem és én is, minden 200ast, amit kapunk elteszünk, a pénztárcánkban vagy a nadrágunkban külön zsebbe, és a nap végén betesszük az erre a célra kijelölt kis köcsögbe.

Egy héten szerintem legalsó hangon is 5 db 200-as átmegy az ember kezén, tehát hetente legalább egy ezrest tudunk spórolni észrevétlenül. Nem kell ehhez nagy matek, egy év alatt 52.000 Ft-ot is lehet így félretenni. Nem nagy összeg, de pl ha csak a kaját fedezi, már megérte (most komolyan, ki szeret a nyaralás közben is főzni, meg azon agyalni, hogy mi legyen az ebéd?). De szerintem, ha megtehetjük, ennél többet is össze lehet spórolni.

Az első gyűjtés egy nyaralás-alap volt, erre a célra egy egyszerű szószos üveget használtam, amit kidekoráltam kagyló-díszekkel, pizzával, stb (igen, Olaszországba készültünk): Az ide befolyt összeget kis részletekben (és az árfolyamot figyelve) beváltottam Euróra, hogy biztosan ne költsük el másra. Ugyan az egész nyaralást nem fedezte az összegyűjtött pénz, mert későn találtuk ki, hogy megyünk, viszont a gondtalan napi fagyizások, pizzázások és 2 főre a kalandpark belépő kijött belőle, és pont ezek azok az apróságok, amiktől jó egy nyaralás.
A második akciónk egy sima malacperselyben volt, szintén 200-as érmékkel. Itt "csak úgy" kezdtünk el gyűjteni, hogy majd jól jön egyszer a félretett pénz, és a végére összejött annyi, hogy kis kipótolással fedezte egy új laptop megvásárlását, amikor a régi beadta a kulcsot.

Jelenleg szintén nyaralásra spórolunk. A névnapomra kaptam egy kb fél literes Tardis-os bögrét, (mert imádom a Doctor Who-t), ez lett az új perselyünk. Két hónap után, már több mint 20.000 Ft gyűlt benne össze, most már majdnem tele van, de persze a gyűjtögetést nem hagyjuk abba. 

Az egyetlen hátránya a 200Ft-osok gyűjtögetésének, hogy ezeket egyszer be kell váltani. Idén nem külföldi nyaralás lesz, szóval az eurózás most nem játszik. Amikor a laptopot vettük és be kellett váltani a pénzt, nyilván nem a műszaki áruházba mentünk a malacperselyünkkel meg egy kalapáccsal, hanem a hétköznapi vásárlásokat intéztük velük. Fizettünk be 5000 Ft-os csekkeket a gyűjtött érmékkel, minden vásárlásnál apróval fizettünk, néha elcsíptünk egy-egy szúrós tekintetet, de összességében ez vállalható kellemetlenség szerintem a sikeres spórolás mellett.

Mindig van valami, amire érdemes félretenni! Hajrá! :)

Címkék: tipp Anyaszakkör