Homokgyurma

Már nagyon régóta tervezem megvalósítani ezt az ötletet és írni róla, most TÁDÁÁÁM végre szakítottam időt erre is - köszi eső-szeles idő ;)

wp_20150514_005.jpg

Két, gyerekes háztartásban előforduló hozzávalóból fantasztikus tapicskolós-maszatolós otthoni homokozót tudunk készíteni! Ideális bátrabbaknak beltérre, maszatra kényesebb szülőknek pedig balkon-homokozónak (sokkal olcsóbb, mint venni egy kisebb zsák homokot ;)


Az ötletet és a receptet a Happy Hooligans oldalon találtam, és egyből beleszerettem!

A recept: 

- 8 egység liszt

- 1 egység babaolaj.

 wp_20150514_003.jpg

Állagra valahol a gyurma és a homok között van, ezért is neveztem el homokgyurmának. Angolul felhő gyurmának, hold homoknak vagy hold gyurmának szokták hívni. Könnyű formázni, de a laza állag miatt könnyen szétesnek a formák. Jól lehet lapátolni, kanalazni, ásni benne.
Puha tapintású (nem olyan durva, mint a homok vagy a sógyurma), az illata is kellemes a babaolajnak köszönhetően, és abszolút el van vele a gyerkőc fél-egy órára! :) 

wp_20150514_007.jpg

Arra viszont készüljünk fel, hogy ez tényleg maszatolós játék, minden, de tényleg minden lisztes lesz - viszont könnyű takarítani.
Mi, ma a konyhában állítottuk fel a bázisunkat. Kézzel kevertük ki egy műanyag edényben, de az kicsinek bizonyult, ezért egy leharcolt tepsibe öntöttem át a homokgyurmát. Az eredeti cikkben egy százforintos boltban kapható macskaalom-tálca szolgált tárolónak, tökéletes.

wp_20150514_009.jpg

Meddig áll el? Fedős tárolóban örökre :) Így bármikor elő lehet kapni, ha egyszer megcsináltuk! 

Nálunk a "lapátolás" és a munkagépek mentek, de kisebb homokozós formákkal, vagy fagyikanállal is kreatív lehet a játék. De csak úgy turkálni is klassz benne. Ha nagyobb tételben készítünk, akkor elrejthetünk benne néhány apró dolgot (pl egy kis gumidínót vagy egy kinder figurát, stb) és kincskeresőzhetünk is :) Zsúrokra, játszós randikra nagyszerű és kreatív ötlet!

 Színezés: mivel a folyadék a homokgyurmában az olaj, ezért nem olyan egyszerű színezni, mint pl a sógyurmát. Az eredeti cikkben egy toxin-mentes porfesték szerepelt, én ezzel most nem foglalkoztam, de biztosan lehet kapni, elsőre nem volt fontos :)
Ellenben csillámporral "tündérivé" változtathatjuk homokozót, ha van rá igény ;)

Jó mókát hozzá :)